Dzieci jako odkrywcy
Dzieci to wolne, twórcze, wrażliwe i niezależne jednostki, które odważnie podążają własną ścieżką, często wybiegając poza utarte schematy. Są odporne na życiowe wyzwania i rozwijają się tam, gdzie inni mogą napotkać trudności. Ich napędem jest entuzjazm i ciekawość świata. Doskonale znają swoje mocne strony i pozostają w harmonii z własną naturą oraz otoczeniem. Są uważne na potrzeby innych ludzi i szanują świat przyrody, którego są integralną częścią. Każde dziecko rozwija się we własnym tempie i nie potrzebuje presji ani sztywnych ram. Każde jest wyjątkowe — nie ma sensu porównywać ich do siebie nawzajem, ponieważ każda droga jest inna i równie wartościowa.
Rola Dorosłego
W naszej szkole dorosły nie próbuje formować dziecka według z góry narzuconych wzorców czy oczekiwań społecznych. Nie pozostawia dzieci samych bez wsparcia, szczególnie na początku ich rozwoju. Dorośli są obecni i uważni, dostrzegają to, co w dzieciach wartościowe i pomagają wzmacniać ich naturalne talenty. Wiedzą, kiedy należy pozwolić dzieciom działać samodzielnie i wykorzystywać własny potencjał, a kiedy potrzebują one wsparcia w trudniejszych momentach. Towarzyszą im z troską i zapewniają poczucie bezpieczeństwa. Potrafią również cieszyć się i bawić razem z dziećmi, pielęgnując w sobie tę samą ciekawość i radość odkrywania świata.
Nasza misja wobec dzieci
Wspieramy dzieci w zdobywaniu wiedzy i umiejętności w sposób nielinearny, dostosowany do ich indywidualnego rytmu. Zamiast narzucać sztywny program, umożliwiamy im eksplorację świata poprzez interdyscyplinarne projekty, spotkania z inspirującymi osobami oraz swobodną zabawę.
Szanujemy unikalność każdego dziecka i jego tempo rozwoju, unikając porównań i presji. Wspólnie odkrywamy mocne strony dzieci i wspieramy je w pełnym rozwoju ich potencjału, stawiając na współpracę zamiast rywalizacji.
Dzieci decydują, w co chcą się angażować – ich motywacja wewnętrzna i naturalna ciekawość są dla nas najważniejsze. Zamiast ocen, dajemy konstruktywną informację zwrotną oraz wspólnie planujemy dalszy rozwój, określając konkretne cele i kroki.
Konflikty traktujemy jako szansę do nauki komunikacji i budowania społeczności opartej na szacunku oraz empatii. Zachęcamy do otwartej rozmowy, w której każdy może być usłyszany. Dążymy do porozumienia i zgody, bo to fundament wspólnego podejmowania decyzji i budowania naszej szkolnej wspólnoty.